Ofte stilte spørsmål

Frakt & Levering

Her finner du informasjon om frakt når du bestiller hos Annikas Hus

Fraktkostnader

Frakt er gratis på bestillinger over 1000kr. Vi sender varene med posten for en fast pris på 89,- Og pakke levert hjem koster 139,- Du kan også hente i butikk, eller få hjemlevering fra butikk i Trondheim kommune.

*Frakt for store møbler er 1000kr

Pakke til hentested

Vi sender din pakke fra vårt lager samme dag om bestilt før klokken 13.00 på virkedager og du kan hente pakken ditt nærmeste hentested fra posten. Pakken er sporbar og du vil bli varslet på sms om du legger ved telefonnummer i din bestilling. Pakken kan også spores igjennom Posten sin egen app. Leveringstid varier fra 2-6 virkedager, basert på hvor du befinner deg i landet. Du får mer nøyaktig informasjon om leveringstid i kassen, gå til handlekurv.

Pakke levert hjem

Vi sender din pakke fra vårt lager samme dag om bestilt før klokken 13.00 på virkedager. Pakken kan spores og leveres hjem til deg mellom kl. 08-17 eller 15-22 avhengig av ditt postnummer. Vi varsler deg før levering. Leveringstid varier fra 2-6 virkedager, basert på hvor du befinner deg i landet. Du får mer nøyaktig informasjon om leveringstid i kassen, gå til handlekurv.

Klikk og hent i butikk

Om du ønsker å kjøpe dine varer på nett slik at de er klare til henting når du kommer til butikken, er dette alternativet for deg. Etter du bestiller dine varer vil de være klare til henting innen 2 timer, og som oftest tidligere. (Kan tid lengre tid på dager med stor pågang, som Black Friday ol.) Ønsker du at vi skal gavepakke varene før du henter de,  krysser du av for dette i handlekurven, og gjerne skriv om du ønsker varene pakket individuelt eller samlet.

Lokal Leveranse

Befinner du deg i Trondheim kommune og ønsker varene levert hjem til deg? Det gjør vi med glede på alle bestilinger over 400kr. Vi tar kontakt med deg på forhånd for å finne ut når det passer for deg at vi leverer og du kan legge ved leveringsinstruksjoner når du velger fraktmetode.

Leveringstid

Leveringstiden på din bestiling vil variere fra 2-6 virkedager avhengig av hvor i landet du befinner deg. Når du betaler i kassen er din adresse lagt inn og antall virkedager det vil ta før du mottar bestilingen vil stå på det forskjellige fraktalterntivene. For å se nøyaktig leveringstid som gjelder for deg, gå til handlekurven og fortsett til kassen.

Alle våre bestilinger sendes med Posten og kommer med sporing inkludert. Du kan fylle ut telefonnummer i kassen for å motta sms oppdateringer på din pakke. Du kan også følge med forsendelsen din på Posten sin egen app.

Uavhentede pakker

Posten varsler deg når du har en forsendelse til deg som er klar for henting. Om du ikke har lagt ved ditt telefonnummer i bestilingen, vil de også sende deg en hentelapp i postkassen. Om pakken ikke hentes innen oppgitt hentefrist, vil pakken sende i retur til Annikas Hus AS med et varsel om uavhentet pakke. I disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å avkreve et gebyr for forsendelser som ikke blir hentet. Dette er for dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken. Gebyret trekkes fra det totale beløpet, og resterende beløp vil bli refundert via din benyttede betalingsløsning.

Gebyr for uavhentet pakke er: 250kr

Å ikke hente ut pakke og å benytte seg av angrerett er ikke det samme. Om du ønsker å benytte deg av angreretten, anbefaler vi at du henter ut pakken, leser vedlagt informasjon og deretter tar kontakt med oss på support@annikashus.no.

Bytte & returer

Har du spørsmål om hvordan vi håndterer bytte & returer? Her finner du svar så du kan føle deg trygg på handelen din.

Returnere varer

Når du handler i nettbutikken hos oss i Annikas Hus, har du 14 dagers åpent kjøp. Det vil si at du har mulighetene til å enkelt returnere varene innen 14 dager etter du mottatt din bestilling. Vi tar kun et gebyr på 89kr for retur av varer, som trekkes fra din tilbakebetaling. Du vil da få pengene refundert - gjelder ikke brukte varer, varer som ikke ordinært er på lager å bestilles fra leverandør og hygieniske varer med brutt forsegling. Du har også mulighet til å returnere varene i vår fysiske butikk, hvis du fremviser ordrebekreftelse. Om du benytter deg av åpent kjøp eller angrerett kreves det at varen(e) returneres uskadd og i original emballasje.

Reklamasjon

Har du en vare du ønsker å reklamere på, ber vi deg om at tidligst mulig etter du oppdager skade/feil gir oss beskjed på mail til support@annikashus.no. Det er viktig at du gir oss en utfyllende beskrivelse på hva som er feil eller hva som har skjedd. Vi ser også helst at du sender med bilder av produktet. Dette er for at vi raskest mulig kan ta tak i saken og finne en løsning. Etter du har fått svar fra oss vil vi sende deg en returetikett og du kan sende pakken din til oss fra ditt lokale postkontor. Det er selvfølgelig også anledning for å komme med reklamsjoner direkte i vår butikk.

Åpent kjøp/Angrerett

-Du har 14 dager fra du motar varen til å finne ut om varen er rett for deg.
-Vi har fri/gratis retur da vi ønsker at du skal føle deg trygg på å handle hos oss.

-Du står også fritt til å returnere eller bytte varen i vår butikk. Du må da fremvise ordrebekreftelse/kvittering.

-Om du ønsker å gjennomføre en retur eller benytte deg av angrerett ber vi deg om at du kontakter oss på support@annikashus.no. Vi vil da sørge for at du får en returetikett og vi sørger for at kjøpet blir returnert inkludert frakt(Vi refunderer summen for den billigste tilgjengelige frakten på ditt bestillingstidspunkt)

-Refusjon blir gjennomført til samme betalingsmåte som ble brukt for kjøpet. Refusjon kan ta opptil 14 dager, men vil som oftest ta mindre tid.

Unntak fra åpent kjøp er bestillingsvarer, og de kan ikke byttes. Merk at vi skiller mellom bestillingsvarer og forhåndsbestillinger på varer som vi vanligvis lagerfører. Du har selvfølgelig fortsatt reklamasjonsrett på bestillingsvarer, så om det er tilfellet ber vi deg ta kontakt med oss på support@annikashus.no.

Bestillingsvarer

Enkelte produkter er ikke ordinært på våre lager, eller har stor etterspørsel og kunder ønsker å kjøpe allerede før de er på lager.

Leveringstid bestillingsvare

Leveringstiden som gjelder på bestillingsvarer er lengre enn på varer som vi har på vårt lager, fordi de bestilles hos leverandøren først etter kjøp. Leveringstiden varier basert på 2 faktorer: Leverandør og om varen er på lager hos leverandør. Er varen på lager hos leverandør, er leveringstiden fra leverandør til  oss som oftest på 1-3 uker. Er varen ikke på lager hos leverandør kan det ta opptil 8 uker. I sjeldne tilfeller kan det ta lengre tid, men da vil vi informere deg om dette.

Leveringstid varierer, men vi prøver og opplyse om leveringstid i varebeskrivelsen på alle bestillingsvarer. Har du noen andre spørsmål vedrørende bestillingsvarer, ikke nøl med å ta kontakt på: support@annikashus.no

Oppsamling av bestillinger

Når vi skal bestille varer prøver vi å samle opp så mange bestillinger og varer som mulig. Dette gjør vi med intensjonen om å begrense antall forsendelser og den påvirkningen det har på miljøet. Likevel sender vi bestillinger med jevnlig mellomrom for å sørge for at leveringstiden ikke overskrider det du har blitt informert om. Større varer som bord, sofa, skap og lignende produkter kommer oftes som egne forsendelser og vil derfor bestilles umiddelbart. Når varen er på vei fra leverandør vil vi sende deg en e-post for å holde deg informert om prosessen.

Vilkår for bestillingsvarer

Vi har ikke tilgang til å kontinuerlig holde oversikt over lagerbeholdning hos leverandørene våre, og vi kan ikke garantere at varer er på lager hos leverandører på kjøpstidspunkt. Om produkter ikke er på lager ved bestilling vil vi varsle deg så fort vi får beskjed om dette.

Da bestillingsvarer er noe vi ikke fører i vår lagerbeholdning er det unntatt angreretten og kan ikke byttes. Du har selvfølgelig fortsatt rett til å reklamere på produkter som er bestillingsvare, og du kan da nå oss på mail: support@annikashus.no

Finner du ikke svar?

Vi prøver å holde den siden kontinuerlig oppdatert slik at du kan få svar på dine spørsmål så raskt og enkelt som mulig. Likevel så klarer vi ikke dekke alt her, men vi er behjelpelig hvis du tar kontakt og vi svarer så snart vi har muligheten.
Send oss en melding